3 produkty
Wybierz auto
0445553019610
Ilość ogniw łańcucha: 144
Wykonanie łańcucha: Simplex
139,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
139,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040128719
Ciężar [kg]: 0.396
Wymiary łańcucha napędu rozrządu: G53hp, g53hr
Rozwiń więcej danych
160,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
160,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB174366
Ciężar [kg]: 0.396
Wymiary łańcucha napędu rozrządu: G53hing
Rozwiń więcej danych
130,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łańcuch rozrządu w aucie PEUGEOT 3008 II odpowiada za sterowanie powietrzem dostarczanym do cylindrów, a także usuwanie z nich spalin, które gromadzą się po zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej. Element ten współpracuje z częściami takimi jak wałki rozrządu, zawory dolotowe oraz zawory wylotowe. To bardzo ważny komponent układu rozrządu – aby zapewnić jego poprawną pracę, stosuje się także elementy prowadzące, nazywane ślizgami. Ważny jest również napinacz, który niweluje zmiany związane z rozciągnięciem się łańcucha.
Pierwsze objawy awarii łańcucha rozrządu w pojeździe PEUGEOT 3008 II dostrzec może każdy kierowca. Najpopularniejsze symptomy, których nie powinno się ignorować, to przede wszystkim głośna praca rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika, charakterystyczne „terkotanie”, którego częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika oraz utrata mocy. Kolejny objaw to zwiększone spalanie jednostki napędowej, jak również zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej samochodu.
Łańcuch rozrządu to bardzo ważny element, który jest niezbędny do prawidłowej pracy auta PEUGEOT 3008 II. Zadbanie o jego sprawność i żywotność jest zatem kluczowe dla sprawnej jazdy. Jednym z najważniejszych czynników jest stosowanie oleju silnikowego wysokiej jakości, którego gęstość i inne parametry będą dostosowane do zaleceń producenta samochodu. Warto również pamiętać o dostatecznie częstej wymianie oleju i szybkiej reakcji na jakiekolwiek ubytki, a także unikaniu dynamicznej jazdy przy nierozgrzanym silniku.