Powiadom mnie o dostępności

Wałki rozrządu do PEUGEOT 3008 II

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 1.925, Zdjęcie producenta: 1
442,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
517,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
330,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Hollow Tube Steel, dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R173S/BFS148S
440,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
565,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 37, Długość [mm]: 410.2
413,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 076,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
566,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 9804424180, dla numeru artykułu: BFS326S, C420, C421, R975S
1 845,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru artykułu: BFS148S, C369, R173S
1 244,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
330,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: stal, Materiał: stal
654,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
565,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Wałek rozrządu w samochodzie PEUGEOT 3008 II – za co odpowiada?

Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów PEUGEOT 3008 II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.

PEUGEOT 3008 II – awarie wałka rozrządu

W silnikach stosowanych w samochodach PEUGEOT 3008 II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut PEUGEOT 3008 II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.

Kiedy wymienić wałek rozrządu w pojazdach PEUGEOT 3008 II?

Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu PEUGEOT 3008 II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.