🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Napinacze paska rozrządu do IVECO

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napinacz, pasek rozrządu FEBI BILSTEIN 46592
Napinacz, pasek rozrządu FEBI BILSTEIN 46592
Długość [mm]: 93, Ciężar [kg]: 0.21, Tryb pracy: mechaniczne, średnica zewnętrzna [mm]: 21
56,05 zł
56,05 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napinacz paska rozrządu INA 533 0114 10
Napinacz paska rozrządu INA 533 0114 10
43,35 zł
43,35 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do IVECO

IVECO – napinacz paska rozrządu

Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie IVECO. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.

Jak sprawdzić stan napinacza paska rozrządu w samochodzie IVECO?

Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie IVECO nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.

IVECO – jak prawidłowo zamontować napinacz paska rozrządu?

Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie IVECO posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.