Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
6 produktów
Wybierz auto
106,94
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
106,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 27
Ciężar [kg]: 0.372
Rozwiń więcej danych
94,85
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
94,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
207,47
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
207,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 27
Średnica zewnętrzna [mm]: 28.5
Rozwiń więcej danych
176,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
176,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.372
Zdjęcie producenta: 1
187,90
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
187,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
294,86
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie SEAT CORDOBA I. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.
Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie SEAT CORDOBA I nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.
Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie SEAT CORDOBA I posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.