43 produktów
Wybierz auto
GATEMH571
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
58,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
58,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181101
Głębokość opakowania [cm]: 28
85,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
85,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181102
Głębokość opakowania [cm]: 28
87,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
87,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH249
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
107,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH250
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
107,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 11128507607
Dla numeru artykułu: Drm2922
76,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
76,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR523000
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do separatora oleju
Grubość [mm]: 11.5
Rozwiń więcej danych
15,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
15,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI225352
125,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
125,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028046
Materiał: Tworzywo sztuczne
Numer komponentu: 004-028-046
71,16
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
71,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35807
115,09
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
115,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV202330
169,46
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
169,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI225988
Dla numeru oe: 11157646087
140,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
140,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028043
Materiał: Tworzywo sztuczne
Numer komponentu: 004-028-043
66,67
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
66,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPBM088
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Numer seryjny: Gpp-bm-088
107,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA004028044
Alternatywny zestaw naprawczy: 2 elements
Jednostka ilości: Komplet
214,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
214,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181099
Głębokość opakowania [cm]: 42
72,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
72,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181103
88,87
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
88,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
68,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
68,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH209
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
118,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
118,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
113,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
113,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.