16 produktów
Wybierz auto
ORI225455
Dla numeru oe: 1192wl
54,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
54,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH633
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
70,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
70,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH374
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
75,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM16601
69,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
69,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM16601K
59,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
59,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180750
Przewód układu chłodzącego: Przewód odpowietrzający skrzyni korbowej
67,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
67,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35837
57,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
57,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP724025
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do kolektora ssącego
81,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
81,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPPE010
Strona zabudowy: Od pokrywy głowicy silnika do kolektora ssącego
48,10
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
48,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35820
Materiał: Tworzywo sztuczne
Masa [g]: 120
77,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC59090
Przewód układu chłodzącego: Przewód odpowietrzający skrzyni korbowej
65,48
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
65,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX180718
Masa [g]: 121
49,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
49,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI225454
45,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
45,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM16605
83,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
83,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEPCVCT000
40,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
40,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI225445
45,91
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
45,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie CITROËN C2 jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie CITROËN C2 zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie CITROËN C2 może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie CITROËN C2 należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie CITROËN C2 i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu CITROËN C2 może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu CITROËN C2 zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie CITROËN C2 odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie CITROËN C2 dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie CITROËN C2, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.