26 produktów
Wybierz auto
VAIV304124
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 125
Rozwiń więcej danych
86,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
86,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV302620
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 140
Rozwiń więcej danych
123,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
123,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559085A
120,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
120,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV158
48,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
48,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA054028047
Dla numeru oe: 2720100631, a2720100631
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
30,60
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
30,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR924237
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 140
Rozwiń więcej danych
72,82
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
72,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385077
Kształt: Kanciasty
Rodzaj koprusu: Obudowa z tworzywa sztucznego
63,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
63,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR593910
Strona zabudowy: Z lewej u góry
15,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
15,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV303552
Dla numeru oe: 642 010 17 91kit
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 60000
Rozwiń więcej danych
549,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
549,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Numer seryjny: Epcv-me-003
320,00
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
320,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV303553
Dla numeru oe: 642 010 18 91 kit
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Rozwiń więcej danych
389,72
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
389,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYGPR0003
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez wężyka
82,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
82,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA35065
Ciężar [kg]: 0.106
49,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
49,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
YSPYSBV028QX
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
47,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181284
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 140
Rozwiń więcej danych
70,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
70,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM01244
153,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
153,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV156
65,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
65,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV062
Ciężar [kg]: 0.13
49,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
49,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYBKOME003
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pokrywą
Wersja: �labscheider
22,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
22,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYBKOME001
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pokrywą
Wersja: �labscheider
18,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
18,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.