33 produktów
Wybierz auto
040145319
Strona zabudowy: Głowica cylindra, góra
Ciężar [kg]: 0.04
Rozwiń więcej danych
58,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
58,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
27,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
27,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385012
109,40
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
109,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0660
57,67
zł/szt.
Kraków: śr. 09.04
U ciebie: śr. 09.04
57,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV24SKV427
Ciężar [kg]: 0.11
51,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
51,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
58,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
58,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV018
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Ciężar [kg]: 0.16
Rozwiń więcej danych
53,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
53,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ETECB0027
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
97,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
97,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI223700
Dla numeru oe: 06f103217
51,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
51,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR641189
Ciężar [kg]: 0.094
Szerokość opakowania [cm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
34,41
zł/szt.
Kraków: śr. 09.04
U ciebie: śr. 09.04
34,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP115670
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Materiał obudowy: Gfk (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
65,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
65,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028087
Numer komponentu: 053-028-087
38,71
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
38,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI223696
43,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
43,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028088
Numer komponentu: 053-028-088
36,85
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
36,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR559116A
58,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
58,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH636
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
77,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
77,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
67,06
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
67,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH452
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
52,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
52,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ11031795001
49,77
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
49,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510180461
53,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
53,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW TOURAN I może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW TOURAN I i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW TOURAN I może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW TOURAN I zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW TOURAN I odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW TOURAN I dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.