37 produktów
Wybierz auto
040145319
Strona zabudowy: Głowica cylindra, góra
Ciężar [kg]: 0.04
Rozwiń więcej danych
57,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
57,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
27,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
27,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385012
107,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
107,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028065
Szerokość [mm]: 110
Wysokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
36,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
36,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEPCVVW006
Strona zabudowy: Góra
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
Rozwiń więcej danych
47,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
47,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028088
Numer komponentu: 053-028-088
36,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
36,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2380010
Dla numeru oe: 06a 103 217a/g
70,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
70,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103099
84,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
84,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV018
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Ciężar [kg]: 0.16
Rozwiń więcej danych
53,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028087
Numer komponentu: 053-028-087
42,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
42,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP118013
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
39,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
39,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC55388
Strona zabudowy: Po stronie silnika
61,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
61,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
33,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
33,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR641189
Ciężar [kg]: 0.094
Szerokość opakowania [cm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
34,15
zł/szt.
Kraków: pt. 07.03
U ciebie: pt. 07.03
34,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ETECB0027
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
97,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
97,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102680
77,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102256
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Długość [mm]: 145.3
Rozwiń więcej danych
127,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
127,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV24SKV427
Ciężar [kg]: 0.11
51,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103100
64,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0660
57,67
zł/szt.
Kraków: pt. 07.03
U ciebie: pt. 07.03
57,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW TOURAN I może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW TOURAN I i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW TOURAN I może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW TOURAN I zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW TOURAN I odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW TOURAN I dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.