33 produktów
Wybierz auto
040145319
Strona zabudowy: Głowica cylindra, góra
Ciężar [kg]: 0.04
Rozwiń więcej danych
54,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
27,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
27,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028065
Szerokość [mm]: 110
Wysokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
36,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
36,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI223696
44,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ETECB0027
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
97,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
97,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI223700
Dla numeru oe: 06f103217
52,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
52,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
58,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
58,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR641189
Ciężar [kg]: 0.094
Szerokość opakowania [cm]: 9.5
Rozwiń więcej danych
34,55
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
34,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028087
Numer komponentu: 053-028-087
42,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
42,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYGPPVW009
27,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
27,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103099
104,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
104,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102256
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Długość [mm]: 145.3
Rozwiń więcej danych
129,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
129,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV102680
78,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
78,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEPCVVW006
Strona zabudowy: Góra
Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający
Rozwiń więcej danych
47,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
47,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC55388
Strona zabudowy: Po stronie silnika
61,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
61,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103100
65,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
65,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP118013
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
40,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
40,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
40,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
40,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ11031795001
55,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
55,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATEMH451
Kolor: Czarny
Materiał: Tworzywo sztuczne
44,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie VW TOURAN I może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie VW TOURAN I i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu VW TOURAN I może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu VW TOURAN I zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie VW TOURAN I odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie VW TOURAN I dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie VW TOURAN I, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.