8 produktów
Wybierz auto
0476007RS001530N0
Średnica cylindra [mm]: 72
Numer komponentu: 1. r 1,2 crk p, 2. nm 1,2, 3. dsf 2,0 cr
131,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
131,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ETER1012300
Średnica cylindra [mm]: 79.5
Wymiar standardowy [std]: 1
162,28
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
162,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL007RS001480N0
Średnica cylindra [mm]: 69.6
Numer komponentu: 1. r 1,5 crk
97,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
97,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL007RS001620N0
Średnica cylindra [mm]: 79.5
Numer komponentu: 1. r 1,5 crk p
159,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
159,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL007RS001530N1
Średnica cylindra [mm]: 72.25
Numer komponentu: 1. r 1,2 crk p
131,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
131,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL007RS001480N1
Średnica cylindra [mm]: 69.8
Numer komponentu: 1. r 1,5 crk
97,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
97,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL007RS001480N2
Średnica cylindra [mm]: 70
Numer komponentu: 1. r 1,5 crk
110,25
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
110,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GET0842930010
Średnica cylindra [mm]: 79.5
Numer komponentu: 1.5mm 001 gdc p kv4, 1.5mm 005 p f12/f14, 2.0mm 231lkz crp g13
Rozwiń więcej danych
149,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
149,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Pierścienie tłokowe w aucie FIAT 500X znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.
Pierścienie tłokowe w samochodzie FIAT 500X wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie FIAT 500X liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.
Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.