🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Pierścienie tłokowe do LANCIA DELTA I

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-783800-00
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-783800-00
średnica cylindra [mm]: 82.6, alternatywnie: 1, Numer komponentu: 2.0mm 005IFU P F14, 3.0mm 008 MOL...
117,35 zł
117,35 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-785400-00
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-785400-00
średnica cylindra [mm]: 82.6, alternatywnie: 1, Numer komponentu: 2.0mm 005IFU P GOE13, 2.5mm 008 M...
97,15 zł
97,15 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-142400-00
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-142400-00
średnica cylindra [mm]: 84, alternatywnie: 1, Numer komponentu: 1.5mm 001IF CK KV1, 1.5mm 026 P GOE...
84,43 zł
84,43 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-207600-00
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-207600-00
średnica cylindra [mm]: 84, Numer komponentu: 1.5mm 001IF CR P IKA, 2.0mm 026 P GOE13, 3.947mm 712 ...
57,53 zł
57,53 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-215300-10
Pierścienie tłokowe GOETZE ENGINE 08-215300-10
średnica cylindra [mm]: 84, alternatywnie: 1, Numer komponentu: 1.5mm 001IF CR P KV1, 2.0mm 026 P G...
54,81 zł
54,81 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe KOLBENSCHMIDT 800006511000
Pierścienie tłokowe KOLBENSCHMIDT 800006511000
Ilość: 3, Numer komponentu: 36161, 47909, 87416, Wymiar standardowy [STD]: 1
51,74 zł
51,74 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe MAHLE 008 65 N1
Pierścienie tłokowe MAHLE 008 65 N1
średnica cylindra [mm]: 84.4, Numer komponentu: 1. R 1,5 Cr
50,89 zł
50,89 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pierścienie tłokowe MAHLE 008 65 N0
Pierścienie tłokowe MAHLE 008 65 N0
średnica cylindra [mm]: 84, Numer komponentu: 1. R 1,5 Cr, 2. NM 2,0 P, 3. GSF 3,94 P
49,79 zł
49,79 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LANCIA

Zastosowanie pierścieni tłokowych w samochodach LANCIA DELTA I

Pierścienie tłokowe w aucie LANCIA DELTA I znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.

LANCIA DELTA I – budowa pierścieni tłokowych

Pierścienie tłokowe w samochodzie LANCIA DELTA I wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie LANCIA DELTA I liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.

Jakie są rodzaje pierścieni tłokowych?

Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.