5 produktów
Wybierz auto
0515800071010000
Ilość: 3
Numer komponentu: 63179, 63182, 63185
Rozwiń więcej danych
50,89
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
50,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KOL800071010050
Ilość: 3
Numer komponentu: 63181, 63184, 63187
Rozwiń więcej danych
49,43
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
49,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FREFR10355600
Średnica cylindra [mm]: 73.4
Numer komponentu: 1.1,20 2.1,20 3.2,00, 1.cr2.p3.cr
58,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
58,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL011RS001010N0
Średnica cylindra [mm]: 73.4
Numer komponentu: 1. r 1,2 n
66,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
66,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL011RS001010N1
Średnica cylindra [mm]: 73.65
Numer komponentu: 1. r 1,2 n
73,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
73,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Pierścienie tłokowe w aucie OPEL AMPERA znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.
Pierścienie tłokowe w samochodzie OPEL AMPERA wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie OPEL AMPERA liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.
Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.