7 produktów
Wybierz auto
Producenci
JPN80R9032JPN
Materiał: Tworzywo sztuczne
230,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGARC23100
556,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
556,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
FAIVC010
405,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
405,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
305,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT45321
203,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB177110
Ciężar [kg]: 1.385
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
513,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN80R9021JPN
258,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
W samochodzie FORD MONDEO III pokrywa zaworów wraz z uszczelką pokrywy zaworów mają za zadanie chronić kluczowe elementy silnika, takie jak wałki rozrządu czy osprzęt sterujący zaworami. Kluczowe jest tu całkowite uszczelnienie, ponieważ elementy te smarowane są olejem, który podczas pracy silnika mógłby być wypychany na zewnątrz. W pojazdach FORD MONDEO III trwałość pokrywy zaworów i uszczelki znajdującej się pomiędzy nią a głowicą silnika szacuje się na wiele tysięcy kilometrów. Czas i duży przebieg są jednak głównymi przyczynami usterki tych elementów.
Choć usterka ta należy do najbardziej niepożądanych przez kierowców, objawy uszkodzenia uszczelki pokrywy zaworów czy samej pokrywy w samochodzie FORD MONDEO III są dość czytelne. Chodzi o wycieki oleju, które na początku można zauważyć na bloku silnika, a z czasem także na innych jego elementach lub na podłożu pod pojazdem. Zwiększa się także pobór oleju silnikowego przez pojazd.
Już pierwsze symptomy nieszczelności silnika powinny skłonić nas do przeprowadzenia naprawy polegającej na wymianie uszczelki pokrywy zaworów. Poprawna wymiana wymaga dokładnego wyczyszczenia powierzchni głowicy i pokrywy zaworów. Nie może pozostać tam żaden skrawek poprzedniej uszczelki, który mógłby dostać się do silnika i spowodować problemy. Dobrym rozwiązaniem, ze względu na niewysoki koszt operacji, jest zatem wymiana także pokrywy zaworów na nową. Zyskujemy wtedy pewność, że będzie ona czysta i całkowicie szczelna w momencie montażu.