19 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040115839
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEPOP5517
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0479503127
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGATC0907FK
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET8003002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRU0812082
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA33104365
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA20946140
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042230940007
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA553024210
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIOPCK25
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040140007
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040136339
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040149523
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BLUADBP610092
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042299136339
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445553019710
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040146140
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MALPOC1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie BMW 4 F32/F82 pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak BMW 4 F32/F82 o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie BMW 4 F32/F82 wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.