12 produktów
Wybierz auto
Nr art: TOP502911
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HBE70684104
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6PR010497721
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET0901282
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR551594A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP622461
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV20725298
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB103215
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA20103215
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV17SKV387
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03356PR013680131
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV17SKV386
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Czujnik poziomu oleju silnikowego jest jednym z ważniejszych czujników pracujących w pojeździe. Odpowiada za informowanie kierowcy o zbyt niskim poziomie oleju w silniku. Czujnik jest umieszczony w misce olejowej. Posiada magnes i specjalny pływak do określania ilości oleju. Jeżeli środka smarnego jest zbyt mało, czujnik przekazuje informację do jednostki centralnej samochodu. W przypadku samochodu BMW 4 F32/F82 efektem jest wyświetlenie się na desce rozdzielczej czerwonej kontrolki z ikoną kaganka na olej.
Jeżeli czujnik poziomu oleju silnikowego nie pracuje prawidłowo, samochód BMW 4 F32/F82 może być narażony na poważną awarię, związaną z zatarciem silnika lub na wyświetlanie się nieadekwatnych, wprowadzających w błąd komunikatów. Źle pracujący czujnik może zarówno nie przekazywać informacji o zbyt niskim poziomie oleju do komputera pojazdu, jak i przesyłać takie informacje, nawet kiedy poziom oleju jest prawidłowy. W tej drugiej sytuacji czerwona kontrolka poziomu oleju może mrugać lub zapalać się na pewien czas podczas jazdy.
Nieprawidłowa praca czujnika powinna zostać wykryta np. podczas badania pojazdu testerem diagnostycznym. Warto sprawdzić wszystkie kody usterek, nawet jeżeli przyczyna poddania pojazdu badaniu była inna. Jeśli niesprawność czujnika poziomu oleju zostanie ujawniona, jedyną możliwą formą naprawy jest wymiana elementu na nowy. W przypadku samochodu BMW 4 F32/F82 nie jest to czynność skomplikowana. Należy odkręcić stary czujnik i odpiąć od wtyczki zasilającej, a na jego miejsce w analogiczny sposób zamontować nowy.