Powiadom mnie o dostępności

Pompy powietrza wtórnego do BMW X3

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

564,97 zł

Dostawa na środę, 15 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
721,13 zł

Dostawa na środę, 15 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
654,53 zł

Dostawa na środę, 15 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie BMW X3

Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie BMW X3 jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.

Objawy usterki pompy powietrza wtórnego w samochodzie BMW X3

Niestety w przypadku samochodu BMW X3 awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.

BMW X3 – przyczyny awarii pompy powietrza wtórnego

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie BMW X3, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.