Powiadom mnie o dostępności

Pompy powietrza wtórnego do MERCEDES-BENZ CLK W208

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

1 122,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Techniczny numer informacyjny: SI 0083, SI 0083A, SI 010...
1 307,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208

Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208 jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.

Objawy usterki pompy powietrza wtórnego w samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208

Niestety w przypadku samochodu MERCEDES-BENZ CLK W208 awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.

MERCEDES-BENZ CLK W208 – przyczyny awarii pompy powietrza wtórnego

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie MERCEDES-BENZ CLK W208, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.