7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
3 produkty
Wybierz auto
03540580000040
895,29
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
895,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP410084
Tryb pracy: Elektryczny
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
549,31
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
549,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEWPME001
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
413,04
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
413,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R172 jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.
Niestety w przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SLK R172 awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.
Pompa powietrza wtórnego w samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R172, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.