7 produktów
Wybierz auto
Producenci
19,54
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
19,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tryb pracy: Elektryczny
488,91
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
488,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
OSS05592
299,57
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
299,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ19061091001
366,58
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
366,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1199900200
Ciężar [kg]: 1.12
Wymagana ilość: 1
586,40
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
586,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP116312
Tryb pracy: Elektryczny
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
372,30
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
372,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ19590173601
Ciężar [kg]: 1.12
Wymagana ilość: 1
282,33
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
282,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie SEAT CORDOBA I jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.
Niestety w przypadku samochodu SEAT CORDOBA I awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.
Pompa powietrza wtórnego w samochodzie SEAT CORDOBA I, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.