6 produktów
Wybierz auto
VIJ19061091001
364,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
364,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
AIC54301
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
512,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
512,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0338722738080
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 066,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 066,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP116312
Tryb pracy: Elektryczny
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
401,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
401,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
21,68
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
21,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV10630057
Napięcie [v]: 12
1 008,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
1 008,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie SEAT CORDOBA jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.
Niestety w przypadku samochodu SEAT CORDOBA awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.
Pompa powietrza wtórnego w samochodzie SEAT CORDOBA, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.