Powiadom mnie o dostępności

Pompy powietrza wtórnego do SEAT LEON I

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Techniczny numer informacyjny: SI 0083, SI 0083A, SI 010...
1 066,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Tryb pracy: elektryczny, Ilość biegunów: 2, Napięcie znamionowe: 12, Kształt obudowy wtyczki: k...
410,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: HAR478883

HART 478 883

Wysokość [mm]: 40, Wymiar gwintu: M 6, Rodzaj mocowania: podstawa gumowo-metalowa, Długość gwin...
12,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
1 084,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Techniczny numer informacyjny: SI 0083, SI 0083A, SI 010...
1 048,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: TOP119087

TOPRAN 119 087

Wysokość [mm]: 40, Wymiar gwintu: M 6, Rodzaj mocowania: podstawa gumowo-metalowa, Długość gwin...
19,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie SEAT LEON I

Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie SEAT LEON I jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.

Objawy usterki pompy powietrza wtórnego w samochodzie SEAT LEON I

Niestety w przypadku samochodu SEAT LEON I awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.

SEAT LEON I – przyczyny awarii pompy powietrza wtórnego

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie SEAT LEON I, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.