11 produktów
Wybierz auto
0510170042
Wysokość [mm]: 43.35
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
24,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP720153
Wysokość [mm]: 43
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
25,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
25,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460PI060007
Średnica [mm]: 32
Wysokość [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
38,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
38,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460PI060017
Średnica [mm]: 15
Wysokość [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
27,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
27,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL109
Tryb pracy: Hydrauliczny
40,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
40,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550006428
Grubość [mm]: 26
Długość [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
44,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
44,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL206
Tryb pracy: Hydrauliczny
39,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
39,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAHL6319
Tryb pracy: Hydrauliczny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 32
37,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
37,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL134
Tryb pracy: Hydrauliczny
39,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
39,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU85002200
Tryb pracy: Hydrauliczny
Masa [g]: 55.9
56,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
56,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU85002400
Tryb pracy: Hydrauliczny
Masa [g]: 17.2
87,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
87,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie CITROËN XM II są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu CITROËN XM II, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu CITROËN XM II pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.