11 produktów
Wybierz auto
0471BFS148S
Opcja wyposażenia: 8,4mm ball
Średnica [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
27,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
27,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040118672
Grubość [mm]: 34.7
Ciężar [kg]: 0.018
Rozwiń więcej danych
24,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445420008610
Wysokość [mm]: 34.7
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
22,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
22,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550006432
Grubość [mm]: 34.6
Długość [mm]: 34.6
Rozwiń więcej danych
26,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
26,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL151
Tryb pracy: Mechaniczne
33,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGACF1485
Tryb pracy: Mechaniczne
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 35
30,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
30,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP300622
Wysokość [mm]: 28.5
Tryb pracy: Mechaniczne
Rozwiń więcej danych
26,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
26,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510170052
Średnica [mm]: 12
Wysokość [mm]: 34.7
Rozwiń więcej danych
20,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
20,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KOL50007652
Tryb pracy: Hydrauliczny
42,11
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
42,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445421000510
Wysokość [mm]: 28.4
Tryb pracy: Mechaniczne
Rozwiń więcej danych
59,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
59,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0487130016610
Wysokość [mm]: 34.7
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
20,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
20,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie FORD TOURNEO są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu FORD TOURNEO, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu FORD TOURNEO pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.