8 produktów
Wybierz auto
AJU85004200
Tryb pracy: Hydrauliczny
Masa [g]: 48.57
37,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
37,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445420020010
Wysokość [mm]: 25.73
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
58,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
58,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL260
Tryb pracy: Hydrauliczny
49,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
49,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO96M0512OYO
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Hydrauliczny
29,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
29,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL176
Tryb pracy: Hydrauliczny
31,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
31,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU85004400
Tryb pracy: Hydrauliczny
Masa [g]: 14.3
24,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
24,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO96M0511OYO
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Tryb pracy: Hydrauliczny
25,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
25,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445420019810
Wysokość [mm]: 52.5
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
118,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
118,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie HYUNDAI SONATA III są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu HYUNDAI SONATA III, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu HYUNDAI SONATA III pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.