close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Popychacze zaworów do NISSAN PATROL GR IV

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Tryb pracy: Hydrauliczny

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 35

37,73

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: już jutro

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: pt. 21.02

37,73

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 26

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

49,47

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: wt. 25.02

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: wt. 25.02

49,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciężar [kg]: 0.094

Tryb pracy: Mechaniczne

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

46,73

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: już jutro

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: pt. 21.02

46,73

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do NISSAN PATROL GR IV

Popychacz zaworu – jaka jest jego rola w samochodzie NISSAN PATROL GR IV

Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie NISSAN PATROL GR IV są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.

NISSAN PATROL GR IV – popychacze zaworowe i ich luz

Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.

Objawy usterek popychaczy zaworowych w samochodach NISSAN PATROL GR IV

W przypadku samochodu NISSAN PATROL GR IV, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu NISSAN PATROL GR IV pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.