Powiadom mnie o dostępności

Popychacze zaworów do OPEL GT

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 35

Tryb pracy: Hydrauliczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

55,81

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

55,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Hydrauliczny

102,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

102,92

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Hydrauliczny

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 12

31,82

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

31,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Hydrauliczny

38,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

38,39

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wysokość [mm]: 35.6

Średnica [mm]: 12

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

30,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

30,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Hydrauliczny

22,25

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

22,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL GT

Popychacz zaworu – jaka jest jego rola w samochodzie OPEL GT

Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie OPEL GT są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.

OPEL GT – popychacze zaworowe i ich luz

Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.

Objawy usterek popychaczy zaworowych w samochodach OPEL GT

W przypadku samochodu OPEL GT, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu OPEL GT pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.