48 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445420020910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420009810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 051550006418
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420022210
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP109174
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 051550006415
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX170166
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 051550006419
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL5317
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040128317
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL6329
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0460PI060032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420022410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040132537
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS174S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040122342
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040132022
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KOL50006490
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS127S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie SEAT ALTEA XL są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu SEAT ALTEA XL, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu SEAT ALTEA XL pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.