Powiadom mnie o dostępności

Chłodnice EGR do FORD C-MAX II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Materiał: Aluminium, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem
214,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony, ...
597,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 119, Szerokość [mm]: 79, Głębokość [mm]: 71, Artykuł uzupełniający / infor...
1 198,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z...
1 218,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Chłodnica EGR do samochodu FORD C-MAX II – maksymalnie skuteczna recyrkulacja spalin

FORD C-MAX II wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.

Działanie chłodnicy spalin w aucie FORD C-MAX II

Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD C-MAX II są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.

Czym objawia się awaria chłodnicy EGR do FORD C-MAX II

Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD C-MAX II. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.

Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD C-MAX II powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD C-MAX II warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.