4 produkty
Wybierz auto
CANCRG70001AS
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Wersja: As
Rozwiń więcej danych
597,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
597,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 119
Szerokość [mm]: 79
Rozwiń więcej danych
1 198,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 198,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
214,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
214,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
PIE724809940
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 165,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 165,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FORD C-MAX II wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD C-MAX II są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD C-MAX II. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD C-MAX II powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD C-MAX II warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.