7 produktów
Wybierz auto
Numer komponentu: 121-00-017
90,41
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
90,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
1 999,41
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
1 999,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Elektryczny
166,81
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
166,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj koprusu: Obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
174,49
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
174,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Tworzywo sztuczne
140,96
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
140,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z pierścieniami uszczelniającymi
243,00
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
243,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
100,55
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
100,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPEL INSIGNIA A wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu OPEL INSIGNIA A są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie OPEL INSIGNIA A. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie OPEL INSIGNIA A powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu OPEL INSIGNIA A warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.