11 produktów
Wybierz auto
Producenci
SKV14SKV125
Ciężar [kg]: 1.02
305,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
305,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 54
Szerokość [mm]: 54
Rozwiń więcej danych
190,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
190,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
212,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
212,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
195,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
195,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT60401
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
237,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
237,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT60421
Grubość [mm]: 51
Szerokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
333,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
333,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60402
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Masa [g]: 608
Rozwiń więcej danych
216,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
216,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
PIE709730000
456,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
456,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRFR026A
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
218,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
218,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12100004
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
239,08
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
239,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
PIE724809940
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 104,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.12
1 104,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
PEUGEOT 308 I wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu PEUGEOT 308 I są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie PEUGEOT 308 I. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie PEUGEOT 308 I powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu PEUGEOT 308 I warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.