8 produktów
Wybierz auto
Materiał: Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z czujnikiem
216,65
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
216,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
228,91
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
228,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 54
Szerokość [mm]: 54
Rozwiń więcej danych
210,64
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
210,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.02
292,85
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
292,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Masa [g]: 608
Rozwiń więcej danych
226,48
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
226,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
402,97
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
402,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.54
737,45
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
737,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 288
Szerokość [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
730,95
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
730,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
VOLVO S80 II wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VOLVO S80 II są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VOLVO S80 II. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VOLVO S80 II powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VOLVO S80 II warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.