5 produktów
Wybierz auto
SKV14SKV222
541,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
541,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11317716001
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez elektrozaworu
655,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
655,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Gwarancja: 5 lat gwarancji
861,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
861,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 142
Szerokość [mm]: 112
Rozwiń więcej danych
962,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
962,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV221
542,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
542,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
VW GOLF VII wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW GOLF VII są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW GOLF VII. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW GOLF VII powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW GOLF VII warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.