Powiadom mnie o dostępności

Pompy powietrza wtórnego do VW GOLF VII

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Rura ochronna przewo...
778,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: TOP118931

TOPRAN 118 931

Wysokość [mm]: 40, Rodzaj mocowania: podstawa gumowo-metalowa, Długość gwintu 1 [mm]: 12, Dług...
17,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie VW GOLF VII

Pompa powietrza wtórnego to najważniejszy element systemu odpowiedzialnego za redukcję szkodliwych gazów emitowanych przez pojazd w fazie rozruchu zimnego silnika spalinowego. W samochodzie VW GOLF VII jest to element elektryczny. Dzięki jego pracy, w momencie uruchamiania silnika zaciągana jest dodatkowa porcja powietrza, które wzmacnia proces spalania, dzięki czemu zostają wypalone resztki paliwa, a szkodliwe substancje zostają utlenione. Dzięki pompie temperatura przy rozruchu silnika jest wyższa, co przekłada się na szybsze osiągnięcie optymalnej sprawności katalizatora.

Objawy usterki pompy powietrza wtórnego w samochodzie VW GOLF VII

Niestety w przypadku samochodu VW GOLF VII awarie pompy powietrza wtórnego są trudne do wykrycia. Tego typu usterkę można brać pod uwagę, jeśli zaobserwujemy większą niż dotychczas ilość spalin wydostających się z rury wydechowej auta podczas rozruchu. Sygnałem potencjalnej usterki pompy powietrza wtórnego może być także wolniejsze nagrzewanie się silnika podczas jazdy. Awaria pompy może zostać zasygnalizowana kierowcy poprzez kontrolkę „check engine” – wówczas konieczne jest odczytanie kodów usterek testerem diagnostycznym.

VW GOLF VII – przyczyny awarii pompy powietrza wtórnego

Pompa powietrza wtórnego w samochodzie VW GOLF VII, jako podzespół elektryczny jest narażona na zatarcie spowodowane nadmierną ilością wilgoci, nieszczelnością lub przeciwnie – zapchaniem się przewodów powietrznych. Potencjalnym problemem może być także odcięcie zasilania pompy – kiedy nie dociera do niej napięcie, pompa nie jest w stanie uruchomić procesu zasysania powietrza.