Powiadom mnie o dostępności

Chłodnice EGR do VW PASSAT VIII (B8)

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 142, Szerokość [mm]: 112, Norma emisji spalin: Euro 5, Euro 6, Głębokość [mm]...
912,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami, Gwarancja: 5 lat gwarancji
861,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez elektrozaworu
635,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
539,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
578,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Chłodnica EGR do samochodu VW PASSAT VIII (B8) – maksymalnie skuteczna recyrkulacja spalin

VW PASSAT VIII (B8) wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.

Działanie chłodnicy spalin w aucie VW PASSAT VIII (B8)

Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW PASSAT VIII (B8) są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.

Czym objawia się awaria chłodnicy EGR do VW PASSAT VIII (B8)

Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW PASSAT VIII (B8). Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.

Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW PASSAT VIII (B8) warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.