Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do BMW 6 F13

31 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Kolor: czarny, Ilość biegunów: 3, Kolor: czarny
178,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
163,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
111,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ilość połączeń: 3
54,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3
113,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
97,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12
112,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
170,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
107,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kształt: prosty, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / ...
91,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 13 62 7 546 660, Jakość: EQUIVALENT, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegu...
71,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
72,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3
106,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
174,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uz...
77,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
53,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: czujnik indukcyjny, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzu...
92,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
75,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3
73,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
69,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie BMW 6 F13 – funkcja

W samochodzie BMW 6 F13, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów BMW 6 F13 z silnikami benzynowymi).

BMW 6 F13 – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie BMW 6 F13 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach BMW 6 F13 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie BMW 6 F13

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach BMW 6 F13 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.