21 produktów
Wybierz auto
Nr art: VDOS119445001Z
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04213148000038
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP502135
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04490817038
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV17SKV424
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040134382
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG064847216010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECPBM005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 046379287
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA87599E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV20720021
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRE60005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA12005012
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6PU009121011
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRE60015
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550604A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV17SKV423
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRI885511117
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV17SKV494
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX240214
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W samochodzie BMW Z4 E86, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów BMW Z4 E86 z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie BMW Z4 E86 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach BMW Z4 E86 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach BMW Z4 E86 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.