42 produktów
Wybierz auto
Ilość podłączonych styków: 2
40,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
40,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 52.48
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
64,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
64,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
43,21
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
43,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 54
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
43,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
43,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
31,94
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
31,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.04
47,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
47,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
33,85
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
33,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
44,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
44,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 2
33,39
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
33,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 0.05
Rozwiń więcej danych
48,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
48,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
50,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
50,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
59,49
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
59,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
73,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
136,58
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
136,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość podłączonych styków: 3
26,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
26,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
24,99
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
24,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
85,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
85,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
58,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
58,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Niebieski
Ilość biegunów: 2
126,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
126,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 52.48
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
69,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 12.11
69,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie FORD FOCUS I, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów FORD FOCUS I z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie FORD FOCUS I czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach FORD FOCUS I sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach FORD FOCUS I nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.