59 produktów
Wybierz auto
ERR550531A
Wysokość [mm]: 24
Ilość połączeń: 3
53,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
53,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953573
99,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
99,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11122
Ilość podłączonych styków: 3
78,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
78,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wersja: 1
87,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
87,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
70,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
70,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
108,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
108,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005049
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez cięgna
Rozwiń więcej danych
31,24
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
31,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu, z pierścieniem uszczelniającym
Rozwiń więcej danych
67,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
67,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403885543117
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 27.4
101,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
101,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV53720116
Kolor: Czarny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
149,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
149,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
70,66
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
70,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPKA005
33,48
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
33,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
56,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
56,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0517OYO
83,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
83,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11028
68,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
68,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
63,47
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
63,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
82,11
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
82,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV17SKV502
37,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
37,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
60,72
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
60,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.066
Zdjęcie producenta: 1
178,44
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
178,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie HYUNDAI ELANTRA, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów HYUNDAI ELANTRA z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie HYUNDAI ELANTRA czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach HYUNDAI ELANTRA sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach HYUNDAI ELANTRA nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.