Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do HYUNDAI GETZ

55 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość czopów: 3
26,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość podłączonych styków: 3
77,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.03, Zdjęcie producenta: 1
54,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
74,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 27, Ilość połączeń: 3, Oporność [MOhm]: 13
111,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
56,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
98,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
107,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uz...
86,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.03
63,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
60,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
57,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
138,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 28, Ilość połączeń: 3
88,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 24, Ilość połączeń: 3
53,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 24
81,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 27
106,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 27, Ilość połączeń: 3, Oporność [MOhm]: 13
57,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, Artykuł uzupełn...
69,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 24.1
61,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HYUNDAI

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie HYUNDAI GETZ – funkcja

W samochodzie HYUNDAI GETZ, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów HYUNDAI GETZ z silnikami benzynowymi).

HYUNDAI GETZ – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie HYUNDAI GETZ czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach HYUNDAI GETZ sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie HYUNDAI GETZ

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach HYUNDAI GETZ nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.