57 produktów
Wybierz auto
72,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
72,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11122
Ilość podłączonych styków: 3
80,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
80,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
56,63
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
56,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0558JPN
35,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
35,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005086
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość czopów: 3
27,06
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
27,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY37148100002
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
55,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
55,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC47204
Ciężar [kg]: 0.03
Zdjęcie producenta: 1
53,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
53,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
54,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
54,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG07237
Ciężar [kg]: 0.05
Zdjęcie producenta: 1
383,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
383,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolor: Czarny
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
69,49
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
69,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPHY001
28,34
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
28,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
75,39
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
75,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0558OYO
75,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
75,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV17SKV243
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
37,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
37,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPHY002
33,80
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
33,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
136,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
136,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG07224
Ciężar [kg]: 0.0601
Zdjęcie producenta: 1
159,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
159,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 57.5
Ciężar [kg]: 0.03
Rozwiń więcej danych
53,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
53,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0395OYO
Ilość biegunów: 3
72,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
72,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0525OYO
Ilość biegunów: 3
99,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
99,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie HYUNDAI GETZ, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów HYUNDAI GETZ z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie HYUNDAI GETZ czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach HYUNDAI GETZ sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach HYUNDAI GETZ nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.