60 produktów
Wybierz auto
JPN75E0558JPN
34,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
34,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005086
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość czopów: 3
26,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
26,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC47204
Ciężar [kg]: 0.03
Zdjęcie producenta: 1
53,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS11122
Ilość podłączonych styków: 3
78,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
78,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
57,70
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
57,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
82,11
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
82,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu, z pierścieniem uszczelniającym
Rozwiń więcej danych
67,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
67,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550799A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 27
108,55
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
108,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 24
Ilość połączeń: 3
165,57
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
165,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 27
Ilość połączeń: 3
165,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
94,91
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
94,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 27
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
112,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
112,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
44,24
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
44,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
128,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
128,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
77,10
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
77,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
67,68
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
67,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550531A
Wysokość [mm]: 24
Ilość połączeń: 3
53,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jakość: Am
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Rozwiń więcej danych
157,24
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
157,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550292A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 24
53,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie HYUNDAI GETZ, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów HYUNDAI GETZ z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie HYUNDAI GETZ czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach HYUNDAI GETZ sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach HYUNDAI GETZ nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.