Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do HYUNDAI TUCSON I

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość podłączonych styków: 3
77,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Ilość biegunów: 3, Ilość połączeń: 3
152,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 24, Ilość połączeń: 3
53,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
65,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
55,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 24.1
61,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
37,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
65,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
98,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.001, Zdjęcie producenta: 1
178,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
111,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
155,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
56,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uz...
87,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.06, Zdjęcie producenta: 1
122,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
24,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
51,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudowy [mm]: 24.2, Artykuł u...
42,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 24, Ilość połączeń: 3
160,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Artyku�...
55,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HYUNDAI

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie HYUNDAI TUCSON I – funkcja

W samochodzie HYUNDAI TUCSON I, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów HYUNDAI TUCSON I z silnikami benzynowymi).

HYUNDAI TUCSON I – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie HYUNDAI TUCSON I czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach HYUNDAI TUCSON I sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie HYUNDAI TUCSON I

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach HYUNDAI TUCSON I nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.