12 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYECPME000
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NTYECPCH000
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NTYECPCH019
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERR550651A
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NTYECPCH033
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: OPM08S081
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: MEA871011
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ABA12005096
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BRE60072
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0403886523101
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: BRE60041
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0403886580105
Dostawa na czwartek, 4 lipca
W samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów JEEP GRAND CHEROKEE II z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach JEEP GRAND CHEROKEE II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach JEEP GRAND CHEROKEE II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.