32 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040138292
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: OPM08S029
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG064847112010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECPME003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEY0148990058
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRE60547
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP113780
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 046379228
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA12005027
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT75511
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY0148990006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRE60437
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0403886523101
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECPME000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6PU009121591
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540232103122
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540232103114
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX240163
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX240233
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRE60168
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W samochodzie MERCEDES-BENZ SL R230, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów MERCEDES-BENZ SL R230 z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R230 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach MERCEDES-BENZ SL R230 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach MERCEDES-BENZ SL R230 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.