47 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510240193
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550328A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT75519
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 04210148000090
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYECPME003
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BRE60445
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12005027
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT75511
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT75508
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAG064847227010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYECPME000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL6PU013122741
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040138292
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP113780
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP407869
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0479407868
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046379309
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046379228
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6PU009121591
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042890387
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W samochodzie MERCEDES-BENZ VITO W639, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów MERCEDES-BENZ VITO W639 z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie MERCEDES-BENZ VITO W639 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach MERCEDES-BENZ VITO W639 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach MERCEDES-BENZ VITO W639 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.