11 produktów
Wybierz auto
Nr art: HEL6PU013122341
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALCS0426
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MOICSJ030
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET0903091
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BRE60017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6PU013122681
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRE60016
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE79429
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL366162
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0493ADS77212
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0493ADS77204
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W samochodzie SUBARU IMPREZA II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów SUBARU IMPREZA II z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie SUBARU IMPREZA II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach SUBARU IMPREZA II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach SUBARU IMPREZA II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.