16 produktów
Wybierz auto
Nr art: EPS1953774
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX240241
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MET0903259
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL366443
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 042890605
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV488
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAC90774
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040143778
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE60061
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: HEL6PU013122191
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DELSS11358
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261953605
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03356PU013122221
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040139869
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SWA30939869
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SWA30943778
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W samochodzie VW MULTIVAN VI, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów VW MULTIVAN VI z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie VW MULTIVAN VI czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach VW MULTIVAN VI sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach VW MULTIVAN VI nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.