20 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0479114216
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046379142
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040144382
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV17SKV488
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA87470E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 046379292
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRE60011
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DELSS11358
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03356PU009121451
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR550120A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SWA30944382
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL366443
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG064847214010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SWA30943778
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BOS0986280453
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 05261953368
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6PU013122191
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042890368
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040143778
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEL6PU013122671
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W samochodzie VW TOUAREG II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów VW TOUAREG II z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie VW TOUAREG II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach VW TOUAREG II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach VW TOUAREG II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.