7 produktów
Wybierz auto
0340813562300
Szerokość [mm]: 7
Materiał: Fpm (fluor-kauczuk)/acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
26,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
26,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340813622900
Szerokość [mm]: 7
Materiał: Fpm (fluor-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
23,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
23,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR574080
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Ilość uszczelek: 4
77,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
77,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341434500
Szerokość [mm]: 7
Materiał: Fpm (fluor-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
24,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341317170
Rodzaj uszczelnienia: Uszelka gumowo-metalowa
48,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
48,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
55,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0524
51,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
51,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie FIAT TIPO uszczelniacz wałka rozrządu pełni niezwykle ważną rolę. Chroni przed wyciekiem oleju w strategicznym miejscu, gdyż olej spod wałka może zanieczyścić pasek rozrządu i inne elementy całego układu, co ma znaczący wpływ na ich przyspieszone zużycie. Uszczelniacz wałka rozrządu to niewielki, silikonowo lub silikonowo-kauczukowy element w kształcie okręgu.
Uszczelniacz wałka rozrządu jest popularnie nazywany także simeringiem. W samochodzie FIAT TIPO, podobnie jak w większości samochodów osobowych, ten element należy wymienić natychmiast po stwierdzeniu braku jego szczelności. Wszelkie ślady oleju, spękania na powierzchni simeringu, czy też widoczne uszkodzenia mechaniczne kwalifikują część do wymiany na nową.
Aby przeprowadzić wymianę uszczelniacza wałka rozrządu w samochodzie FIAT TIPO, należy uprzednio zdemontować pasek rozrządu. Z tego powodu zaleca się profilaktyczną wymianę simeringu, podczas okresowej wymiany paska. Uszczelniacz należy zdemontować za pomocą specjalnego narzędzia, aby nie uszkodzić miejsca jego osadzenia oraz wałka rozrządu. Nowy element należy umiejętnie wcisnąć w miejsce osadzenia na odpowiednią głębokość (zgodnie z instrukcją producenta pojazdu bądź pozycją wcześniej zdemontowanego simeringu).