9 produktów
Wybierz auto
0340714066800
96,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
96,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
91,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
91,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
63,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Od strony czołowej
24,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 7
Długość [mm]: 56.5
Rozwiń więcej danych
26,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
26,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Alternatywny zestaw naprawczy: 780.000
156,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
156,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DRMDRM0710
79,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
79,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Od strony czołowej
23,35
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
23,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIC811045900
Szerokość [mm]: 8
Materiał: Fpm (fluor-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
21,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
21,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie OPEL ADAM uszczelniacz wałka rozrządu pełni niezwykle ważną rolę. Chroni przed wyciekiem oleju w strategicznym miejscu, gdyż olej spod wałka może zanieczyścić pasek rozrządu i inne elementy całego układu, co ma znaczący wpływ na ich przyspieszone zużycie. Uszczelniacz wałka rozrządu to niewielki, silikonowo lub silikonowo-kauczukowy element w kształcie okręgu.
Uszczelniacz wałka rozrządu jest popularnie nazywany także simeringiem. W samochodzie OPEL ADAM, podobnie jak w większości samochodów osobowych, ten element należy wymienić natychmiast po stwierdzeniu braku jego szczelności. Wszelkie ślady oleju, spękania na powierzchni simeringu, czy też widoczne uszkodzenia mechaniczne kwalifikują część do wymiany na nową.
Aby przeprowadzić wymianę uszczelniacza wałka rozrządu w samochodzie OPEL ADAM, należy uprzednio zdemontować pasek rozrządu. Z tego powodu zaleca się profilaktyczną wymianę simeringu, podczas okresowej wymiany paska. Uszczelniacz należy zdemontować za pomocą specjalnego narzędzia, aby nie uszkodzić miejsca jego osadzenia oraz wałka rozrządu. Nowy element należy umiejętnie wcisnąć w miejsce osadzenia na odpowiednią głębokość (zgodnie z instrukcją producenta pojazdu bądź pozycją wcześniej zdemontowanego simeringu).