7 produktów
Wybierz auto
BGAOCV3401
166,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
166,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAOCV3400
113,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
113,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 0.179
Rozwiń więcej danych
144,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
144,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2411028
Napięcie [v]: 12
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
183,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
183,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA33102897
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 0.177
Rozwiń więcej danych
151,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
151,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 108
Szerokość [mm]: 28.5
Rozwiń więcej danych
139,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
139,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 123
Szerokość [mm]: 28.5
Rozwiń więcej danych
198,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
198,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. JEEP COMPASS I wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód JEEP COMPASS I charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie JEEP COMPASS I powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.