4 produkty
Wybierz auto
BGAOCV3612
136,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
136,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAOCV3613
733,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
733,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV024
Strona zabudowy: Z lewej
Ciężar [kg]: 0.22
Rozwiń więcej danych
99,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
99,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV39SKV025
Strona zabudowy: Z prawej
Ciężar [kg]: 0.23
Rozwiń więcej danych
100,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
100,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. KIA SORENTO I wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód KIA SORENTO I charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie KIA SORENTO I powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.