Powiadom mnie o dostępności

Zawory zmiennych faz rozrządu do MINI ONE/COOPER III

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

202,52

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

202,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Strona wylotowa, strona doprowadzająca

Ciężar [kg]: 0.234

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

123,35

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

123,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI ONE/COOPER III

Zawór zmiennych faz rozrządu w samochodzie MINI ONE/COOPER III – za co odpowiada?

Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. MINI ONE/COOPER III wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.

MINI ONE/COOPER III – objawy usterki zaworu zmiennych faz rozrządu

Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód MINI ONE/COOPER III charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.

Diagnostyka usterek zaworu zmiennych faz rozrządu w samochodzie MINI ONE/COOPER III

Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie MINI ONE/COOPER III powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.